Kod | SDBMC |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Szkoła Doktorska BioMedChem |
Dziedzina/dyscyplina naukowa | nauki medyczne, nauki biologiczne, nauki chemiczne |
Języki wykładowe | angielski, polski |
Limit miejsc | 36 |
Adres komisji rekrutacyjnej | Centrum Szkół Doktorskich UŁ ul. Matejki 21/23, 90-237 Łódź I piętro, pok. 110 |
Godziny otwarcia sekretariatu | pn-pt 9-15 (Mon-Fri 9am-3pm) |
Adres WWW | https://www.uni.lodz.pl/biomedchem |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Szkoła Doktorska BioMedChem z założenia jest szkołą interdyscyplinarną i ma unikalną ofertę programową. W Szkole kształcą się doktoranci w trzech dyscyplinach, przy czym wiedza zdobywana w zakresie wybranej dyscypliny będzie pozostawać w ścisłym związku z pozostałymi. Doktorant deklaruje w procesie rekrutacji dyscyplinę naukową, w której będzie się rozwijał i przygotuje rozprawę doktorską. Wspólne zajęcia seminaryjne będą stanowiły platformę do poszerzania wiedzy w tych trzech obszarach, dotychczas uważanych często (aczkolwiek niesłusznie) za odrębne. Będzie to cenne uzupełnienie zdobywanej wiedzy, prowadzące do lepszego i pełniejszego rozumienia procesów i zjawisk biegnących na styku przyrody ożywionej i jej otoczenia. Podmioty tworzące Szkołę umożliwią korzystanie z ich wyposażenia badawczego i prowadzenie badań pod kierunkiem cieszących się światową renomą uczonych.
Etapy postępowania rekrutacyjnego
a) rejestracja w systemie IRK (od 11 do 27.06.2024 r.) – instrukcja rejestracji (format PDF),
b) złożenie kompletu dokumentów (od 26.06 do 01.07.2024 r.),
c) przystąpienie do egzaminu sprawdzającego umiejętności w zakresie języka angielskiego na poziomie B2 (02.07.2024 r.), dotyczy kandydatów, którzy nie dysponują dokumentem potwierdzającym znajomość języka angielskiego zgodnym z Wykazem dokumentów potwierdzających znajomość nowożytnego języka obcego (załącznik nr 6 do Zasad rekrutacji),
d) rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem (od 8 do 12.07.2024 r.).
Osoby z niepełnosprawnościami
Uczelnia zapewnia osobom z niepełnosprawnościami warunki do pełnego uczestniczenia w procesie rekrutacji, w tym poprzez zapewnienie tłumacza języka migowego lub towarzyszenie asystenta podczas rozmowy kwalifikacyjnej, przy czym kandydat powinien zgłosić taką potrzebę w trakcie trwania rejestracji w IRK.
Zasady rekrutacji na rok akademicki 2024/2025
Zasady rekrutacji wraz z załącznikami dostępne są pod linkiem: https://www.uni.lodz.pl/biomedchem/rekrutacja/chcesz-zostac-doktorantem-w-sd
Wszczęcie postępowania rekrutacyjnego następuje z dniem, w którym zostają spełnione łącznie dwa następujące warunki:
- wpływ do szkoły doktorskiej podpisanego podania o przyjęcie do szkoły doktorskiej w formie pisemnej, wydrukowanego na formularzu z systemu IRK,
- a także wniesienie opłaty rekrutacyjnej 200 zł (obywatele Ukrainy, którzy przekroczyli granicę RP po 24 lutego 2022r. są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej) oraz przypisanie jej do wybranej szkoły doktorskiej. Rejestracja elektroniczna nie stanowi czynności wszczynającej postępowanie rekrutacyjne.
- W przypadku zarejestrowania się w IRK i niezłożenia podania o przyjęcie do szkoły doktorskiej w formie papierowej lub braku wyżej wymienionej wpłaty przypisanej do danej szkoły nie podejmuje się żadnej czynności proceduralnej.
Rejestracja elektroniczna:
Do obowiązków kandydata należy w szczególności
a) wybór szkoły doktorskiej oraz określenie dyscypliny/dyscyplin, w których będzie przygotowywana praca doktorska. Jeżeli praca będzie przygotowywana w więcej niż jednej dyscyplinie, wówczas kandydat wskazuje dyscyplinę wiodącą,
b) wypełnienie formularza rejestracyjnego,
c) wprowadzenie średniej ocen uzyskanych w toku studiów pierwszego i drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich albo równorzędnych; dane są wprowadzane na podstawie suplementu do dyplomu, o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt 1 albo zaświadczenia, o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt 3 Zasad rekrutacji. W przypadku kandydatów, którzy ukończyli studia poza RP, powyższe wyniki są przeliczane przez szkołę doktorską na system obowiązujący w RP proporcjonalnie wg procenta maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów. Dane wprowadzone przez kandydata zostaną zweryfikowane na podstawie dostarczonych dokumentów,
d) załączenie w systemie swojej aktualnej fotografii wykonanej w formacie spełniającym wymogi określone dla dowodów osobistych w przypadku obywateli RP lub dla paszportu w przypadku cudzoziemców,
e) sporządzenie czytelnych skanów w formacie PDF całej dokumentacji papierowej (oraz zdjęcia, które zostało zamieszczone w systemie IRK), którą kandydat składa w ramach rekrutacji, a następnie wgranie ich do IRK w czasie przewidzianym w terminarzu rekrutacji na rejestrację elektroniczną. Każdy plik ze skanem powinien w nazwie zawierać imię i nazwisko kandydata oraz oznaczenie tego, jaki dokument został zeskanowany, według schematu: Nazwisko_Imię_nazwa zeskanowanego dokumentu,
f) przyporządkowanie swojego dorobku naukowego do dyscypliny/dyscyplin naukowych, których dotyczy działalność badawczo-publikacyjna kandydata, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w IRK,
g) złożenie przez kandydata-cudzoziemca deklaracji dotyczącej chęci korzystania z miejsca w Domu Studenta UŁ po przyjęciu do SD BioMedChem. UŁ nie gwarantuje przyznania miejsca w Domu Studenta UŁ,
h) po zarejestrowaniu się w IRK – codzienne sprawdzanie konta w IRK w celu odbioru ewentualnych wiadomości.
Wymagane dokumenty
Dokumenty, które kandydat ma obowiązek złożyć wymienione są w § 8 Zasad rekrutacji do Szkoły Doktorskiej BioMedChem Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutów Polskiej Akademii Nauk w Łodzi na rok akademicki 2024/2025
Kandydaci do Szkoły Doktorskiej BioMedChem UŁ i Instytutów PAN w Łodzi:
a) dokonują rejestracji drogą internetową;
b) składają komplet poniżej wymienionych dokumentów:
1. Wydrukowany z systemu IRK i podpisany formularz podania o przyjęcie do szkoły doktorskiej;
2. Odpis dyplomu ukończenia studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo równorzędnych;
3. Odpis suplementu do dyplomu;
4. Zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych ze studiów pierwszego i drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich albo równorzędnych;
5. Konspekt proponowanej pracy doktorskiej – zgodny ze wzorem (Załącznik nr 4), z oświadczeniem potwierdzającym fakt, że kandydat nigdy wcześniej nie przygotowywał ani nie obronił pracy doktorskiej w zaproponowanym temacie;
6. Kwestionariusz oceny dokumentacji kandydata do Szkoły Doktorskiej BioMedChem UŁ i Instytutów PAN w Łodzi (Załącznik nr 6);
7. Potwierdzenie dotychczasowej aktywności naukowej i organizacyjnej kandydata odpowiadająca dyscyplinom, w jakich jest prowadzona Szkoła Doktorska z okresu ostatnich 5 lat poprzedzających rekrutację (10 lat w przypadku kandydatów do Szkoły Doktorskiej BioMedChem UŁ i Instytutów PAN w Łodzi przystępujących do rekrutacji w ramach projektu Doktorat wdrożeniowy):
• publikacje – pod uwagę brane są tylko prace opublikowane lub przyjęte do druku z potwierdzeniem redakcji; kandydat przedstawia notę bibliograficzną umożliwiającą pełną identyfikację pracy i strony publikacji zawierające streszczenie,
• udział w konferencjach naukowych – kandydat przedstawia wydruk streszczenia z materiałów konferencyjnych, pełne dane konferencji,
• patenty – kandydat przedstawia potwierdzenie od rzecznika patentowego lub z Urzędu Patentowego,
• inne osiągnięcia powiązane tematycznie z dyscyplinami reprezentowanymi w SD BioMedChem z ostatnich 5 lat poprzedzających rekrutację (10 lat w przypadku programu Doktorat wdrożeniowy) poświadczone np. umową o pracę lub umową cywilnoprawną (kopia-oryginał do wglądu), oświadczeniem potwierdzony przez osobę decyzyjną lub instytucję, odpisem dyplomu ukończenia drugiego kierunku studiów, zaświadczeniami potwierdzającym wyjazdy (potwierdzenie rodzaju aktywności oraz czasu jej trwania).
8. Curriculum vitae (ze wskazaniem max. 3 najważniejszych osiągnięć z listy Inne osiągnięcia wraz z merytorycznym uzasadnieniem ich wyboru (max. 5 zdań), uwzględniając cechy świadczące o przygotowaniu kandydata do podjęcia kształcenia w SD BioMedChem). Każde osiągnięcie musi być potwierdzone (np. umową o dzieło, umową o pracę lub umową zlecenia, oświadczeniem potwierdzonym przez osobę decyzyjną lub instytucję);
9. Wydrukowane i uzupełnione oświadczenie promotora na sprawowanie opieki promotorskiej, w przypadku gdy kandydat znalazł sam promotora;
10. Jeżeli kandydat nie posiada wymienionego wyżej oświadczenia, wówczas składa wniosek o wyznaczenie promotora w przypadku, gdy nie znalazł sam osoby gotowej na sprawowanie opieki promotorskiej z listy potencjalnych promotorów (Załącznik nr 5);
11. W przypadku, gdy kandydat ukończył studia za granicą, składa zalegalizowany lub opatrzony apostille dyplom ukończenia studiów za granicą, dający prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała, oraz poświadczone przez tłumacza przysięgłego jego tłumaczenie na język polski;
12. Kandydat posiadający orzeczenie o niepełnosprawności/stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 ze zm.) składa je wraz z innymi dokumentami rekrutacyjnymi, jeśli ma zamiar skorzystania z dodatkowych uprawnień wynikających z przepisów prawa;
13. Dokument potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B2 (kopia – oryginał do wglądu) - zgodnie z Wykazem certyfikatów potwierdzających znajomość nowożytnego języka obcego (Załącznik nr 7 do Zasad rekrutacji);
14. W przypadku braku certyfikatu z języka angielskiego – pod uwagę brany jest wynik egzaminu:
100 – 90% - 5 punktów
89 – 80% - 4 punkty
79 – 70% - 3 punkty
69 – 60% - 2 punkty
15. Oświadczenie o zobowiązaniach kandydata i doktoranta do dokonania tłumaczenia przysięgłego, informowania o zmianie danych osobowych, złożenia wniosku o zamieszkanie w akademiku;
Kandydaci z zagranicy (cudzoziemcy) składają ponadto:
a) dokument potwierdzający legalność pobytu na terytorium RP w postaci kopii aktualnej wizy lub karty pobytu niezwłocznie po uzyskaniu jednego z ww. dokumentów, najpóźniej do końca pierwszego semestru kształcenia w szkole doktorskiej,
b) w przypadku kandydatów, którzy nie mają miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w RP, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – wskazanie w formie pisemnej adresu do doręczeń na terytorium RP lub ustanowienie pełnomocnika do doręczeń (na potrzeby doręczania pism i decyzji administracyjnych). W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku decyzje oraz pisma są pozostawiane w aktach kandydata ze skutkiem doręczenia.
Test językowy:
Test językowy odbędzie się w dniu 02.07.2024 r.
Szczegółowe informacje na temat testu zostaną przekazane kandydatom zarejestrowanym w systemie IRK poprzez wiadomość systemową.
Rozmowa kwalifikacyjna:
Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w terminie:
8-12.07.2024 r.
Szczegółowe informacje na temat rozmowy kwalifikacyjnej zostaną przekazane kandydatom zarejestrowanym w systemie IRK poprzez wiadomość systemową.
Ogłoszenie listy osób przyjętych
do 19.07.2024 r.
Termin i sposób doręczenia dokumentów papierowych:
Dokumenty należy dostarczyć w terminie:
26.06 - 01.07.2024 r. - za termin doręczenia dokumentów uznaje się termin ich wpływu do szkoły doktorskiej.
Dokumenty należy dostarczyc osobiście do biura szkoły doktorskiej lub wysłać drogą pocztową na adres:
Centrum Szkół Doktorskich UŁ
Sekretarz SD BioMedChem
p. Małgorzata Grzelak
ul. Matejki 21/23
90-237 Łódź
pok. 110
Osobiste dostarczanie dokumentów w w/w terminie w godzinach 9.00-15.00.
Dla osób przystępujących do rekrutacji spoza obszaru RP:
W przypadku, gdy nie ma możliwości złożenia dokumentów papierowych w w/w terminie z przyczyn niezależnych od osoby kandydującej, istnieje możliwość dostarczenia ich już po przyjeździe do Polski (przed złożeniem Ślubowania i rozpoczęciem zajęć na początku roku akademickiego) – w tym celu należy, zgodnie z § 8 ust. 3 Zasad rekrutacji, skierować mailowo wniosek do Dyrektora Szkoły Doktorskiej BioMedChem o możliwość złożenia dokumentacji w formie papierowej po terminie wynikającym z terminarza rekrutacji, z jednoczesnym zobowiązaniem do dostarczenia oryginalnych dokumentów przed terminem podpisania aktu ślubowania.