Szkoły Doktorskie 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych

Szczegóły
Kod SDNH
Jednostka organizacyjna Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych
Dziedzina/dyscyplina naukowa archeologia, filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce, etnologia i antropologia kulturowa
Języki wykładowe angielski, polski
Limit miejsc 18
Czas trwania 4 lata
Adres komisji rekrutacyjnej Centrum Szkół Doktorskich UŁ ul. Matejki 21/23 90-237 Łódź pok. 113
Godziny otwarcia sekretariatu pn - pt. 9 -12.30, w dn. 25 czerwca 11-14. W przypadku dokumentów doręczanych pocztą za termin doręczenia uznaje się datę wpływu do szkoły doktorskiej.
Adres WWW https://www.uni.lodz.pl/sdnh
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.06.2024 08:00 – 24.06.2024 23:59)

W trakcie kształcenia w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych, które trwa 4 lata (8 semestrów), pogłębisz swoją wiedzę w zakresie wybranej dyscypliny naukowej w środowisku interdyscyplinarnym, dzięki czemu będziesz mógł umiejscowić swoje kompetencje związane z daną dyscypliną w szerszym kontekście, rozwiniesz warsztat badawczy i dydaktyczny oraz nabędziesz kompetencje miękkie, które mogą być w przyszłości wykorzystane zarówno w pracy akademickiej, jak i w działalności zawodowej o pozaakademickim charakterze. Po ukończeniu Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych i obronie rozprawy doktorskiej absolwent uzyskuje stopień doktora nauk humanistycznych.


Etapy postępowania rekrutacyjnego 

a) rejestracja w systemie IRK (od 17.06 do 24.06.2024 r.) – instrukcja rejestracji (plik PDF),

b) złożenie kompletu dokumentów wymienionych w § 8 Zasad rekrutacji (od 17.06 do 25.06.2024 r.),

 c) przystąpienie do egzaminu sprawdzającego umiejętności w zakresie języka obcego na poziomie B2 (2.07.2024 r.), dotyczy: kandydatów, którzy nie dysponują dokumentem potwierdzającym znajomość języka obcego zgodnym z Wykazem dokumentów potwierdzających znajomość nowożytnego języka obcego (załącznik nr 6 do Zasad rekrutacji),

d) rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem (od 09.07 do 12.07.2024 r.). 

 

Osoby z niepełnosprawnościami

Uczelnia zapewnia osobom z niepełnosprawnościami warunki do pełnego uczestniczenia w procesie rekrutacji, w tym poprzez zapewnienie tłumacza języka migowego lub towarzyszenie asystenta podczas rozmowy kwalifikacyjnej, przy czym kandydat powinien zgłosić taką potrzebę w trakcie trwania rejestracji w IRK. 

 

Zasady rekrutacji na rok akademicki 2024/2025

Zasady rekrutacji wraz z załącznikami dostępne są pod linkiem: https://www.uni.lodz.pl/sdnh/rekrutacja

INSTRUKCJA REKRUTACJI (format PDF)

Wszczęcie postępowania rekrutacyjnego następuje z dniem, w którym zostają spełnione łącznie dwa następujące warunki:

  • wpływ do szkoły doktorskiej podpisanego podania o przyjęcie do szkoły doktorskiej w formie pisemnej, wydrukowanego na formularzu z systemu IRK,
  • a także wniesienie opłaty rekrutacyjnej 200 zł (obywatele Ukrainy, którzy przekroczyli granicę RP po 24 lutego 2022 r. są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej) oraz przypisanie jej do wybranej szkoły doktorskiej. Rejestracja elektroniczna nie stanowi czynności wszczynającej postępowanie rekrutacyjne.
  • w przypadku zarejestrowania się w IRK i niezłożenia podania o przyjęcie do szkoły doktorskiej w formie papierowej lub braku wyżej wymienionej wpłaty przypisanej do danej szkoły nie podejmuje się żadnej czynności proceduralnej.

 

Do obowiązków kandydata należy w szczególności:

a) wybór szkoły doktorskiej oraz określenie dyscypliny/dyscyplin, w których będzie przygotowywana praca doktorska. Jeżeli praca będzie przygotowywana w więcej niż jednej dyscyplinie, wówczas kandydat wskazuje dyscyplinę wiodącą,

b) wypełnienie formularza rejestracyjnego,

c) wprowadzenie oceny z dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich albo studiów pierwszego i drugiego stopnia albo równorzędnych. W przypadku kandydatów, którzy ukończyli studia poza RP, powyższe wyniki są przeliczane przez szkołę doktorską na system obowiązujący w RP proporcjonalnie wg procenta maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów. Dane wprowadzone przez kandydata zostaną zweryfikowane na podstawie dostarczonych dokumentów,

d) załączenie w systemie swojej aktualnej fotografii wykonanej w formacie spełniającym wymogi określone dla dowodów osobistych w przypadku obywateli RP lub dla paszportu w przypadku cudzoziemców,

e) sporządzenie czytelnych skanów w formacie PDF całej dokumentacji papierowej (oraz zdjęcia, które zostało zamieszczone w systemie IRK), którą kandydat składa w ramach rekrutacji, a następnie wgranie ich do IRK w czasie przewidzianym w terminarzu rekrutacji na rejestrację elektroniczną. Każdy plik ze skanem powinien w nazwie zawierać imię i nazwisko kandydata oraz oznaczenie tego, jaki dokument został zeskanowany, według schematu: Nazwisko_Imię_nazwa zeskanowanego dokumentu,

f) przyporządkowanie swojego dorobku naukowego do dyscypliny/dyscyplin naukowych, których dotyczy działalność badawczo-publikacyjna kandydata, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w IRK,

g) złożenie przez kandydata-cudzoziemca deklaracji dotyczącej chęci korzystania z miejsca w Domu Studenta UŁ po przyjęciu do SDNH. UŁ nie gwarantuje przyznania miejsca w Domu Studenta UŁ,

h) po zarejestrowaniu się w IRK - codzienne sprawdzanie konta w IRK w celu odbioru ewentualnych wiadomości.

Zasady rekrutacji wraz z załącznikami dostępne są pod linkiem: https://www.uni.lodz.pl/sdnh/rekrutacja

 

Wymagane dokumenty

Dokumenty, które kandydat ma obowiązek złożyć (patrz termin u dołu strony) wymienione są w § 8 Zasad rekrutacji do Szkoły Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Łódzkiego na rok akademicki 2024/2025

 

Kandydaci do szkoły doktorskiej:

a) dokonują rejestracji drogą internetową;

b) składają wydrukowany z systemu IRK i podpisany formularz podania o przyjęcie do SDNH (wzór określa załącznik nr 1 do Zasad rekrutacji) oraz niżej opisany komplet dokumentów:

1) odpis dyplomu ukończenia studiów pierwszego i drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich albo równorzędnych wraz z odpisem suplementu do dyplomu (oryginał albo kopia poświadczona przez pracownika UŁ za zgodność z oryginałem),

2) w przypadku, gdy kandydat ukończył studia za granicą, składa zalegalizowany lub opatrzony apostille dyplom ukończenia studiów za granicą, dający prawo do ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała. W przypadku dyplomu wydanego w języku innym niż polski lub angielski, należy przedłożyć również jego tłumaczenie na jeden z tych języków (w uzasadnionych przypadkach można dostarczyć wymienione dokumenty przy rozpoczęciu roku akademickiego – patrz uwaga u dołu strony). Kandydat składa oświadczenie, w którym zobowiązuje się do dostarczenia tłumaczenia przysięgłego powyższego dyplomu na język polski w terminie określonym w oświadczeniu (załącznik nr 2 do Zasad rekrutacji). Kandydaci, którzy uzyskali dyplom ukończenia studiów za granicą, powinni dostarczyć skalę ocen obowiązujących w kraju, w którym ukończyli studia,

3) kandydaci, o których mowa w § 2 ust. 2 Zasad rekrutacji składają zaświadczenie o średniej ocen uzyskanych ze studiów pierwszego i drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich albo równorzędnych oraz zobowiązanie do dostarczenia zaświadczenia o odbyciu egzaminu dyplomowego i nadaniu tytułu zawodowego magistra w terminie zgodnym z terminarzem rekrutacji (wzór zobowiązania określa załącznik nr 3 do Zasad rekrutacji), ww. osoby są zobowiązane do dostarczenia odpisu dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu, o którym mowa w § 2 ust. 1 Zasad rekrutacji, przed rozpoczęciem kształcenia w SDNH,

4) konspekt proponowanej pracy doktorskiej z oświadczeniem potwierdzającym fakt, że kandydat nigdy wcześniej nie przygotowywał ani nie obronił pracy doktorskiej w zaproponowanym temacie (obowiązek złożenia ww. oświadczenia nie dotyczy przypadków przeniesienia z innej szkoły doktorskiej oraz osób, które będą kształciły się w ramach umowy typu cotutelle i kształcą się już na uczelni zagranicznej w momencie rekrutacji). Rozmiar konspektu łącznie z bibliografią nie może przekraczać 5 stron formatu A4; czcionka – Times New Roman 12, interlinia 1,5, marginesy 2,5. Konspekt musi zawierać:

a) proponowany temat pracy,

b) określenie celu badań,

c) przedstawienie dotychczasowego stanu badań – wskazanie luki w nauce, którą kandydat zamierza wypełnić,

d) wskazanie metod badawczych służących rozwiązaniu postawionego problemu,

e) bibliografię przedstawiającą stan badań (maksimum 20 pozycji),

 

5) oświadczenie pracownika zatrudnionego w UŁ o gotowości podjęcia się promotorstwa (jeżeli kandydat dysponuje taką zgodą) - wg wzoru (do pobrania) dostępnego w systemie IRK albo wniosek o wyznaczenie wybranej osoby, posiadającej uprawnienia do pełnienia funkcji promotora, na promotora swojej pracy doktorskiej (załącznik nr 4 do Zasad rekrutacji). SDNH udostępnia na stronie internetowej listę potencjalnych promotorów z określeniem obszaru ich zainteresowań badawczych najpóźniej na miesiąc przed rozpoczęciem rekrutacji. Listę sporządza Dyrektor SDNH w porozumieniu z osobami, które zamierza na nią wpisać. Warunkiem wpisania danej osoby na ww. listę jest wyrażenie przez nią pisemnej zgody,

6) kwestionariusz oceny dokumentacji kandydata (załącznik nr 5 do Zasad rekrutacji), który stanowi deklarację kandydata o zgłoszeniu osiągnięć podlegających ocenie,

7) dokument potwierdzający znajomość języka obcego (dotyczy języków obcych, o których mowa w § 9 Zasad rekrutacji) na poziomie co najmniej B2 (w przypadku certyfikatu albo dyplomu - kopia – oryginał do wglądu, w przypadku zaświadczeń- oryginał) zgodny z Wykazem dokumentów potwierdzających znajomość nowożytnego języka obcego (załącznik nr 6 do Zasad rekrutacji); jeżeli kandydat nie posiada ww. dokumentu, przystępuje do egzaminu z języka obcego na zasadach określonych w § 9 Zasad rekrutacji,

8) potwierdzenie dotychczasowej aktywności naukowej (w postępowaniu rekrutacyjnym uwzględnia się udokumentowaną aktywność naukową i organizacyjną kandydata odpowiadającą dyscyplinom, w jakich jest prowadzona SDNH, z okresu ostatnich 5 lat poprzedzających rekrutację, a w przypadku Doktoratu wdrożeniowego - 10 lat – do chwili zakończenia rejestracji elektronicznej):

a) publikacje (do 5 wybranych pozycji) - w przypadku tekstów już wydanych należy dołączyć ksero: strony tytułowej, redakcyjnej, spisu treści publikacji oraz strony tytułowej własnego tekstu; w przypadku publikacji dopiero oczekujących na druk – należy dołączyć poświadczenie od redakcji o przyjęciu tekstu do druku,

b) udział w konferencjach naukowych z referatem (można wykazać 3 konferencje) - zaświadczenie od organizatorów potwierdzające wygłoszenie referatu lub dołączenie oficjalnego programu konferencji z zaznaczonym własnym wystąpieniem,

c) projekty naukowo-badawcze – należy dołączyć odpowiednie poświadczenie,

d) certyfikat (kopia – oryginał do wglądu) potwierdzający znajomość języków innych niż język deklarowany do egzaminu, o którym mowa w § 9 Zasad rekrutacji lub zwalniający z ww. egzaminu (z listy określonej w załączniku nr 6 do Zasad rekrutacji),

e) poświadczenie innych osiągnięć, w szczególności: zaświadczenie o uzyskaniu nagrody/wyróżnienia w konkursie na najlepszą pracę magisterską, odpis dyplomu/dyplomów ukończenia drugiego kierunku studiów, potwierdzenie wyjazdu zagranicznego o charakterze naukowym (na okres min. 3 miesięcy), poświadczenie aktywności społecznej, organizacyjnej, popularyzatorskiej (potwierdzenie rodzaju aktywności oraz czasu jej trwania),

9) kandydat posiadający orzeczenie o niepełnosprawności/stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 ze zm.) składa kopię orzeczenia z innymi dokumentami rekrutacyjnymi, jeśli ma zamiar skorzystania z dodatkowych uprawnień wynikających z przepisów prawa,

10) kandydaci-cudzoziemcy składają ponadto:

a) dokument potwierdzający legalność pobytu na terytorium RP w postaci kopii aktualnej wizy lub karty pobytu niezwłocznie po uzyskaniu jednego z ww. dokumentów, najpóźniej do końca pierwszego semestru kształcenia w SDNH,

b) w przypadku kandydatów, którzy nie mają miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w RP, innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej albo państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - wskazanie w formie pisemnej adresu do doręczeń na terytorium RP lub ustanowienie pełnomocnika do doręczeń (na potrzeby doręczania pism i decyzji administracyjnych). W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku decyzje oraz pisma są pozostawiane w aktach kandydata ze skutkiem doręczenia. 

 

Test językowy: 

odbędzie się w dniu 02.07.2024 r. 

 

Szczegółowe informacje na temat testu zostaną przekazane kandydatom zarejestrowanym w systemie IRK poprzez wiadomość systemową.

 

Rozmowa kwalifikacyjna:

Rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się w terminie: 

od 09.07.2024 r.  do 12.07.2024 r. 

Szczegółowe informacje na temat rozmowy kwalifikacyjnej zostaną przekazane kandydatom zarejestrowanym w systemie IRK poprzez wiadomość systemową.

  

Ogłoszenie listy osób przyjętych

odbędzie się w terminie: 

do 23.07.2024 r. 

 

Termin i sposób doręczenia dokumentów papierowych: 

Dokumenty należy dostarczyć w terminie:

od 17.06.2024 r.   do 25.06.2024 r. 

w godzinach 9:00-12:30 od poniedziałku do piątku,

a w dniu 25.06 w godz. 11-14.

 - w przypadku doręczenia pocztowego za termin doręczenia dokumentów uznaje się termin ich wpływu do szkoły doktorskiej.

 

Dokumenty należy dostarczyć osobiście do biura szkoły doktorskiej lub wysłać drogą pocztową na adres: 

 

Uniwersytet Łódzki

Centrum Szkół Doktorskich

p. Agnieszka Kosicka-Jóźwiak
Sekretarz SDNH
ul. Matejki 21/23 pok. 113
90-137 Łódź

 

 

Dla osób przystępujących do rekrutacji spoza terenu Rzeczypospolitej Polskiej:

W przypadku, gdy złożenie dokumentów papierowych jest niemożliwe w w/w terminie z przyczyn niezależnych od osoby kandydującej, można dostarczyć je już po przyjeździe do Polski (przed złożeniem Ślubowania i rozpoczęciem zajęć na początku roku akademickiego) – w tym celu należy, zgodnie z §8 ust. 3 Zasad rekrutacji, skierować mailowo wniosek do Dyrektora SDNH o możliwość złożenia dokumentacji w formie papierowej po terminie wynikającym z terminarza rekrutacji, z jednoczesnym zobowiązaniem do dostarczenia oryginalnych dokumentów przed terminem podpisania aktu ślubowania.